Dolap, 2024’te 17 Milyon Ürün Satışı Gerçekleştirdi

Dolap 2024 Yılında 17 Milyon Ürünün Satışını Gerçekleştirdi

Tasarruf etmek ve sürdürülebilir tüketimi desteklemek amacıyla ikinci el alışveriş platformu Dolap, 2024 yılı boyunca 17 milyon ürünün satışına aracılık ettiğini duyurdu. Şirketin verilerine göre, bu ürünlerin 12 milyonu ikinci el ürünlerden oluşuyor.

2024 yılında platform kullanıcıları, sadece ikinci el ürün satışlarından toplamda 4 milyar TL’ye yakın bir gelir elde etti. Dolap’ın performansı, ikinci el alışveriş platformlarına olan ilginin arttığını ve tüketicilerin bilinçli tüketim ve sürdürülebilirliğe verdiği önemin arttığını gösteriyor.

Pazarlık için Favori Yöntem: Teklif

Platformda kullanıcılar, beğeni, teklif, takip ve yorum gibi özelliklerle alışveriş sürecine katılabiliyor. 2024 yılında toplam etkileşim miktarı 7 milyondan fazlaydı. Alıcılar ve satıcılar arasındaki alışverişlerin önemli bir kısmı “teklif” yöntemiyle gerçekleşti. Bu yöntemle alıcılar istedikleri fiyatı teklif ederek pazarlık yaparken, satıcılar da daha fazla satış yapma fırsatı buldu. 2024 yılında yapılan tekliflerle toplamda 815 milyon TL’lik indirim elde edildi.

Kadın Giyim ve Aksesuar Kategorisi Önde

Dolap’a göre, platformdaki en popüler kategori “Kadın Giyim ve Aksesuar” oldu. 2024 yılında bu kategori, 8,3 milyonun üzerinde ürün satışıyla en çok tercih edilen kategori oldu. Pantolon, gömlek, günlük elbise, bluz ve spor ayakkabı gibi ürünler bu kategoride öne çıktı. “Ev & Yaşam” kategorisi ikinci sırada yer alırken, onu “Erkek Giyim ve Aksesuar”, “Çocuk & Bebek” ve “Elektronik” kategorileri takip etti.

Bursa ve Antalya İlk 5’te Yer Aldı

İstanbul’un hem alışveriş hem satışlarda önde olduğu belirtilirken, Ankara ve İzmir ise onu takip etti. Bursa ve Antalya ise alışveriş ve satışlarda ilk 5 şehir arasında yer aldı. En yoğun satış dönemi olarak ise Mart ayı kaydedildi ve bu ay en çok satılan ürün grubu “Pantolon” oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir